MASZ PYTANIA DOTYCZĄCE NASZYCH USŁUG?

Fleetboard Portal

Czym jest nowy portal Fleetboard i czym różni się on od aktualnego rozwiązania stacjonarnego?

Nowy portal Fleetboard zastępuje jako rozwiązanie całościowe dotychczasowe systemy Mercedes-Benz Trucks Uptime Portal i Fleetboard Cockpit. Portal oferuje intuicyjny, internetowy interfejs użytkownika do zarządzania zarezerwowanymi usługami Mercedes-Benz Trucks Uptime lub Fleetboard.

Korzyści:

  • Brak konieczności instalacji lokalnej
  • Jednoczesna i niezależna od lokalizacji praca na kilku urządzeniach końcowych (np. smartfon i laptop)
  • Krótsze cykle rozwojowe, a tym samym terminowe wprowadzanie nowych funkcji
  • Krótsze czasy przestojów dzięki szybszemu rozwiązywaniu problemów

Jakie funkcje oferuje nowy portal Fleetboard?

Funkcjonalność oraz dostępność usług nowego portalu Fleetboard podlegają stałemu rozwojowi. Aktualny zakres usług można znaleźć tutaj: opisu usługi

Komu zostaje udostępniony nowy portal Fleetboard?

Nowy portal Fleetboard jest zasadniczo dostępny dla wszystkich dotychczasowych klientów Fleetboard i Mercedes-Benz Trucks Uptime. To, czy jako obecny klient możesz już korzystać z nowego portalu Fleetboard, zależy od stanu rozwoju i zarezerwowanych usług. Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z lokalnym partnerem handlowym.

Czy mogę nadal korzystać ze starego portalu Mercedes-Uptime lub portalu Fleetboard?

Nowy portal Fleetboard w przyszłości całkowicie zastąpi Fleetboard Cockpit lub portal Mercedes-Benz Trucks Uptime. Po zaproszeniu Państwa jako obecnego klienta do nowego portalu, dostęp do starego systemu jest jeszcze tymczasowo możliwy. Następnie konto użytkownika zostanie dezaktywowane.

Jakie są warunki korzystania z nowego portalu Fleetboard?

Wymagania systemowe

Do korzystania z nowego portalu Fleetboard zalecamy przeglądarkę Google Chrome, Mozilla Firefox lub Microsoft Edge. Do rejestracji potrzebny jest adres e-mail.

Wymagania sprzętowe

Korzystanie z nowego portalu Fleetboard jest – w zależności od aktualnego stanu rozwoju – powiązane z określonymi wersjami sprzętu w pojeździe. Informacje na temat obsługiwanego sprzętu i konfiguracji w pojeździe można uzyskać u swojego partnera handlowego.

Jak mogę uzyskać dostęp do nowego portalu Fleetboard?

Do korzystania z portalu Fleetboard konieczna jest umowa ramowa Fleetboard lub umowa Mercedes-Benz Trucks Uptime. Dostęp do portalu jest możliwy tylko poprzez spersonalizowane zaproszenie obecnego użytkownika. Może on umożliwić dostęp do wybranych flot i istotnych danych.

Jak zarejestrować się w nowym portalu Fleetboard po otrzymaniu zaproszenia?

W tym celu należy kliknąć link w zaproszeniu, które otrzymali Państwo pocztą elektroniczną. Następnie w formularzu rejestracji należy ustawić indywidualne hasło i zalogować się.

Szczegółowa instrukcja dotycząca procesu rejestracji  znajduje się tutaj:

Jak działa aktywacja lub dezaktywacja pojazdu w nowym portalu Fleetboard?

Procedura aktywacji i dezaktywacji pojazdu pozostaje niezmieniona. Można je jak zwykle obsługiwać za pośrednictwem centrum wsparcia (Support Center) na stronie internetowej Fleetboard: Fleetboard: Centrum wsparcia online (Online Support Center)

Czy mogę zalogować się na swoje konto użytkownika, używając różnych urządzeń jednocześnie?

Możesz się zalogować jednocześnie za pomocą różnych urządzeń lub przeglądarek.

Jak długo dane są przechowywane w chmurze?

Dane są przechowywane tak długo, jak jest to konieczne do świadczenia odpowiednich usług zgodnie z przepisami o ochronie danych. Automatyczne usunięcie następuje po upływie określonego czasu.

Czy w portalu Fleetboard można podłączyć zewnętrzne systemy?

Obecnie za pośrednictwem nowego portalu Fleetboard nie są oferowane żadne interfejsy. Przewiduje się to na późniejszym etapie rozwoju.

Dla jakich pojazdów elektrycznych mogę oferować usługi cyfrowe i jakie usługi są dostępne?

Usługi cyfrowe mogą być obecnie oferowane tylko w pojazdach eActros i eEconic. Usługi dostępne dla pojazdów elektrycznych to mapowanie, elektroniczna książka kierowcy, zarządzanie ładowaniem i Mercedes-Benz Trucks Uptime.

Charge Management

Czy funkcja Zarządzanie ładowaniem działa z moimi stacjami ładowania?

Zarządzanie ładowaniem udostępnia usługi dla stacji ładowania w prywatnych zajezdniach. Aktualną listę kompatybilnych stacji ładowania można znaleźć na naszej stronie internetowej: https://www.fleetboard.info/digital-solutions/fleetboard-portal/fleetboard-charge-management/. Stale testujemy nowe stacje ładowania różnych dostawców pod kątem kompatybilności z usługą Zarządzanie ładowaniem.

Czy Zarządzanie ładowaniem współdziała z publiczną siecią ładowania?

Obecnie publiczne sesje ładowania nie mogą być jeszcze monitorowane za pomocą aplikacji Zarządzanie ładowaniem. W miarę wzrostu dostępności sieci ładowania samochodów ciężarowych planujemy dodać ten aspekt do usługi.

Gdzie można uzyskać informacje na temat poziomu naładowania akumulatora i pozostałego zasięgu?

Dane dotyczące poziomu naładowania akumulatora i pozostałego zasięgu pochodzą bezpośrednio z pojazdu. Dane są wyświetlane w następujących aplikacjach: Mapy, Uptime

Czy stacje ładowania komunikują się bezpośrednio z backendem Daimler Truck lub czy istnieje interfejs między backendem dostawcy ładowania a Daimler Truck?

Stacja ładowania komunikuje się bezpośrednio z backendem Daimler Truck za pośrednictwem karty SIM lub połączenia kablowego. Komunikacja jest oparta na standardzie OCPP 1.6.

Czy limit obciążenia dotyczy jednego pojazdu, czy całej stacji ładowania?

Całej stacji ładowania. Na podstawie limitu moc jest następnie rozdzielana w zależności od poboru energii przez pojazdy podłączone równocześnie przez różne złącza.

Kto może mi pomóc w przypadku problemu z moją stacją ładowania?    

Stacja ładowania firmy Siemens: W razie problemów należy skontaktować się z zespołem wsparcia technicznego Fleetboard lub Siemens. Stacja ładowania innego producenta: W przypadku problemów ze sprzętem stacji ładowania należy skontaktować się z zespołem wsparcia producenta stacji ładowania. Wszelkie problemy dotyczące aplikacji Fleetboard Ładowanie są rozpatrywane przez zespół wsparcia Fleetboard.

Czy Daimler Truck / Fleetboard udostępnia karty SIM dla stacji ładowania klientów?

Nie, Daimler Truck / Fleetboard nie udostępnia klientom kart SIM. Stację ładowania można podłączyć do Internetu za pomocą sieci LAN, WLAN lub karty SIM.

Jakiej transmisji danych muszę się spodziewać, jeśli moja stacja ładowania jest połączona z Internetem za pomocą karty SIM?

Jeden z naszych dostawców stacji ładowania szacuje przesyłanie danych na mniej niż 500 MB miesięcznie.

Czy kompatybilne stacje ładowania są dostępne na wszystkich rynkach Fleetboard?

Stacje ładowania kompatybilne z Zarządzaniem ładowania powinny być dostępne na wszystkich rynkach, na których są dostępne modele eActros/eEconic. Aktualna lista kompatybilnych stacji ładowania znajduje się na naszej stronie internetowej: https://www.fleetboard.info/digital-solutions/fleetboard-portal/fleetboard-charge-management/

Mercedes-Benz Trucks Uptime

Gdzie znajdę moje informacje Mercedes-Benz Trucks Uptime?

Twój portal Mercedes-Benz Trucks Uptime jest zintegrowany z nowym portalem Fleetboard. 

Czy usługi Fleetboard są obowiązkowe do korzystania z Mercedes-Benz Trucks Uptime?

Nie, nie są. Mercedes-Benz Trucks Uptime jest częścią umowy serwisowej bazującej na pojeździe i nie jest częścią umowy ramowej Fleetboard.

Dla jakich pojazdów dostępny jest Mercedes-Benz Trucks Uptime?

Korzystanie z Mercedes-Benz Trucks Uptime jest możliwe tylko w połączeniu z samochodem ciężarowym Mercedes-Benz.

Obecnie usługa Mercedes-Benz Trucks Uptime jest dostępna dla typoszeregów „Actros”, „Antos”, „Arocs”, „Atego”, „eActros”, „Econic” i „eEconic” w przypadku spełnienia warunków technicznych, z zastrzeżeniem wyjątków specyficznych dla danego kraju i pojazdu.

W celu uzyskania szczegółowych informacji na temat dostępności usługi należy skontaktować się z partnerem serwisowym Mercedes-Benz Trucks.

Czy usługa Mercedes-Benz Trucks Uptime jest dostępna również dla pojazdów elektrycznych?

Tak, usługa MB Trucks Uptime może być zasadniczo oferowana dla pojazdów elektrycznych Mercedes-Benz i jest dostępna na portalu Fleetboard https://my.fleetboard.com

Cockpit

Jakie są wymagania systemowe dla usługi Fleetboard Cockpit?
Fleetboard zaleca spełnienie co najmniej następujących wymagań systemowych, które umożliwią optymalne korzystanie z usług Fleetboard:
Wymagania systemowe

Jak wykonać aktualizację Fleetboard Cockpit?
Aktualizację można uruchomić w aplikacji Cockpit Client pod zakładką Pomoc/aktualizacja

Skąd można pobrać Fleetboard Cockpit?
Najnowszą wersję znajdziesz pod linkiem: 
Wersje Kokpitu

REJESTRACJA CZASU

Czy w usłudze Rejestracji czasu Fleetboard uwzględnić można również trasy obsługiwane przez dwóch kierowców?
Usługa Rejestracji czasu Fleetboard pozwala na wyświetlanie danych drugiego kierowcy.

POBIERANIE DANYCH Z PAMIĘCI MASOWEJ I (KART KIEROWCY)

Jak można zmienić częstotliwość pobierania danych z pamięci masowej?
Częstotliwość (maks. co 30 dni) pobierania danych z pamięci masowej można ustawić indywidualnie w Fleetboard Cockpit.

Jakie są możliwości zarządzania pobieraniem danych z karty kierowcy?
Pobieraniem danych z karty kierowcy można administrować w Fleetboard Cockpit. Szczegółowe instrukcje można znaleźć w podręczniku Fleetboard Cockpit.

Jakie są korzyści z korzystania z usługi Card Hotel?
Usługa Card Hotel zapewnia całodobowy dostęp do kart firmowych. Nie ma potrzeby samodzielnego zarządzania kartami firmowymi ani korzystania z czytnika kart. Dzięki usłudze Card Hotel zapewniamy całodobowy dostęp do pobierania tachografów.

Jak mogę wysłać moje karty firmowe?
Postępuj zgodnie z instrukcjami krok po kroku w konfiguracji. Wyjaśniamy, jak wysłać karty firmowe do naszej usługi Card Hotel i podajemy adres.

Ile kart firmowych mogę wysłać do Card Hotel?
Zalecamy zdeponowanie jednej karty firmowej na 50 pojazdów floty.

Jak mogę otrzymać z powrotem karty firmowe?
Skontaktuj się z centrum obsługi Fleetboard. Wówczas zorganizujemy zwrot karty firmowej.

Co się stanie, gdy upłynie termin ważności karty firmowej?
Poinformujemy o dacie wygaśnięcia z 90-dniowym wyprzedzeniem. Po upływie daty ważności bezpiecznie zniszczymy kartę w imieniu właściciela. Jeśli wolisz zachować kartę, skontaktuj się z centrum obsługi Fleetboard.

HASŁO

Zapomniałem hasła użytkownika. Co mam zrobić?
Najpierw skontaktuj się ze swoim wewnętrznym administratorem Fleetboard.
Jeśli nie jest on Ci znany, to skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta w Online Support Center

INTELIGENTNY TACHOGRAF

Twój pojazd ma zainstalowany inteligentny tachograf. Co należy uwzględnić?

  • Od daty 15.06.2019 wszystkie noworejestrowane pojazdy będą wyposażone w tachograf inteligentny (DTCO 4.0 / tachograf drugiej generacji)
  • Wdrożenie nowych inteligentnych tachografów oznacza również konieczność wymiany aktualnych kart warsztatowych, przedsiębiorstwa i kierowców na nowe (karty drugiej generacji)
  • Tachografy inteligentne można konfigurować wyłącznie za pomocą kart warsztatowych drugiej generacji
  • Z aktualnych kart przedsiębiorstwa i kierowców można korzystać dalej. Po upływie ich ważności zostaną one wymienione na karty drugiej generacji

Uwaga:

  • Pojazdy wyposażone w tachograf inteligentny nie obsługują komputera pokładowego Fleetboard TP4
  • Pojazdy wyposażone w tachograf inteligentny muszą być wyposażone w komputer pokładowy Fleetboard TP5 / cTP
  • Klienci korzystać muszą z najnowszej wersji Fleetboard Cockpit (1.28 lub nowszej)

MASZ PYTANIA ODNOŚNIE SPRZĘTU?

MASZ PYTANIA DOTYCZĄCE AKTYWACJI/ DEZAKTYWACJI?

AKTYWACJA

Jakie czynniki mają wpływ na czas aktywacji?
Czas aktywacji zależy od wielu różnych czynników, takich jak przykładowo zainstalowany sprzęt i zasięg sieci komórkowej. Podczas aktywacji przynajmniej raz dziennie należy załączyć zapłon pojazdu.

Jak można aktywować pojazd?
Pojazd aktywuje się za pomocą formularza pomocy online z 
Online Support Center

DEZAKTYWACJA

Jak można dezaktywować pojazd?
Pojazd dezaktywuje się za pomocą formularza pomocy online z 
Online Support Center

MASZ PYTANIA DOTYCZĄCE FAKTUR/ UMOWY?

UMOWA

Gdzie znajdę numer umowy i numer klienta?
Numer umowy to 10-cyfrowy numer znajdujący się na umowie, który zaczyna się od „14”. Numer klienta to numer 5- lub 6-cyfrowy, również znajdujący się na umowie.

Czy mogę zamienić umowę usługi Zarządzania transportem na usługę Messaging?
Taka zmiana umowy jest możliwa. W tym celu konieczna jest zmiana umowy ramowej. W tym celu skontaktuj się ze swoim przedstawicielem handlowym: Kontakty handlowe.

Jak długo dane zapisywane są w systemie Fleetboard?
W zależności od rodzaju danych obowiązują różne okresy zapisywania danych - więcej szczegółów można znaleźć w polityce ochrony danych Fleetboard.

Gdzie znaleźć można zestawienie wszystkich zamówionych usług?
Wszystkie zamówione usługi znajdziesz w potwierdzeniu zawarcia umowy.

FAKTURA

Dlaczego muszę zapłacić opłatę za przyłączenie i/lub opłatę roczną?
Opłata za przyłączenie i/lub opłata roczna stanowi część składową umowy zawartej z Fleetboard.

Dlaczego naliczana jest opłata za pojazd, choć nie znajduje się on już we flocie?
Wydaje się, że pojazd nie został dezaktywowany. Pojazd, z którego użytkownik już nie korzysta, zawsze można dezaktywować za pomocą formularza online dostępnego w Internecie. Jeśli pojazd został sprzedany lub zwrócony, to konieczne będzie dostarczenie odpowiedniego zaświadczenia, np. umowy z leasingodawcą lub umowy sprzedaży.     

Kiedy wystawiane są faktury?
Faktury wystawiane są zawsze na początku miesiąca.

FLOTA PARTNERSKA

Chciałbym złożyć wniosek o flotę partnerską. Co mam zrobić?
W tym celu należy wybrać w Online Support Center w zakładce „Pomoc administracyjna” najpierw „Powiązanie z flotą partnerów”, a następnie „Zleć powiązanie”.

Uwaga! Formularz musi być podpisany przez uprawnioną osobę floty właściciela.

MASZ PYTANIA DOTYCZĄCE APLIKACJI FLEETBOARD?

Fleet.app

Jakie funkcje oferuje Fleetboard Fleet.app?
> Analiza Użytkowania z oceną stylu jazdy i stopnia trudności (w odniesieniu do pojazdu i kierowcy)
> Rejestr Tras (pozycja, przebieg trasy)
> Zestawienie prognoz czasu jazdy
> Czas jazdy i spoczynku

Skąd mogę pobrać aplikację Fleetboard Fleet.app?
Aplikacje Fleetboard pobrać można z Google Play Store lub Apple App Store.

Kto jest grupą docelową aplikacji Fleet.App?
Administrator klienta, menedżerowie i dyspozytorzy

Fleetboard Driver

Jakie funkcje oferuje aplikacja Fleetboard Driver?
Ważne informacje dla kierowców, pochodzące z usług Zarządzania Czasem, Analizy Użytkowania oraz usługi Track and Trace.

Jak można zmienić numer karty kierowcy w aplikacji Fleetboard Driver?
Zaloguj się do aplikacji Fleetboard Driver podając w tym celu swój adres e-mail oraz osobiste hasło.
W zakładce „Mój profil” możesz zmienić numer karty kierowcy w zakładce „Zamień kartę kierowcy”.

Jak zarejestrować kierowcę w aplikacji Fleetboard Driver?
1. Zarejestruj się w aplikacji podając swoje imię i nazwisko, adres e-mail, język, hasło i zgadzając się na ogólne warunki.
2. Otrzymasz następnie e-maila, którego trzeba potwierdzić.

Skąd pobrać można aplikację Fleetboard Driver?
Aplikacje Fleetboard pobrać można z Google Play Store lub Apple App Store.

WYMAGANIA

Jakie usługi należy zamówić, aby w widokach Performance Coach, Time Manager i Moja Ciężarówka w aplikacji Fleetboard Driver wyświetlane były odpowiednie dane?
W celu aktywowania widoków zamówić należy odpowiednie usługi:
Aby korzystać z widoku Time Manager należy zamówić usługę Rejestracji Czasu.
Aby korzystać z widoku Performance Coach a należy zamówić usługę Analizy Użytkowania.
Aby korzystać z widoku Moja Ciężarówka należy zamówić usługę Track & Trace.

Czy kierowca ma dostęp do informacji zawartych w widokach Performance Coach, Time Manager i Mojej Ciężarówki?
1. Po rejestracji i pierwszym logowaniu wyświetlone zostanie polecenie weryfikacji karty kierowcy.
2. Wykonać wszystkie cztery kolejne kroki.
3. Wpisać swoją kartę kierowcy i kraj jej wystawienia w aplikacji.
4. Wpisać przebieg pojazdu Fleetboard, w którym założona jest karta kierowcy.
5. Pojeździć pojazdem przez czas około  15 minut, aby system przesłał odpowiednie dane.
6. Fleetboard sprawdza automatycznie, czy dane wpisane do aplikacji są zgodne z danymi, które posiada Fleetboard.
7. (Uwaga, weryfikacja może potrwać nawet 24 godziny).
8. Jeśli weryfikacja przebiegła pomyślnie, to dyspozytor otrzyma automatyczną wiadomość w Cockpicie potwierdzającą dane.
9. Po potwierdzeniu danych, będą one wyświetlane w aplikacji.
10. Jeśli weryfikacja się nie powiedzie, to należy skontrolować podane dane i powtórzyć proces weryfikacji karty kierowcy.
11. Jeśli weryfikacja pomimo to nie powiedzie się, to prosimy o kontakt bezpośrednio przez dane kontaktowe w aplikacji.

KONTAKT

KONTAKT

Jestem zainteresowany produktami/usługami Fleetboard. Do kogo mam się zwrócić?
Lista naszych przedstawicieli handlowych: Kontakty handlowe

Gdzie mogę wysłać podanie o pracę/ dowiedzieć się o statusie rozpatrzenia podania?
Podania o pracę należy składać na stronie www.daimler.com/career. Na tym portalu możesz sprawdzić również aktualny status rozpatrzenia podania o pracę.

Gdzie można zamówić materiały reklamowe Fleetboard?
Nasze materiały reklamowe nie są przeznaczone do sprzedaży. W razie zainteresowania prosimy o kontakt z przedstawicielem handlowym.