Administratorem danych w rozumieniu ogólnego rozporządzenia UE o ochronie danych osobowych (RODO) jest:

Daimler Truck AG („Wir“)
Fasanenweg 10
70771 Leinfelden-Echterdingen
Deutschland
E-Mail: contact@daimlertruck.com
+49 711 8485-0

Chief Data Privacy Officer:
Daimler Truck AG
Konzerndatenschutzbeauftragte
HPC DTF2B,
70775 Leinfelden-Echterdingen,
Deutschland
E-Mail: dataprivacy@daimlertruck.com

 

1. Ochrona danych

Cieszymy się, że odwiedzają Państwo nasze strony internetowe i dziękujemy za zainteresowanie naszą firmą. Postępująca technologizacja naszego codziennego życia otwiera przed nami niespodziewane możliwości. Wiąże się z tym duża odpowiedzialność firm, którym udostępniamy nasze dane osobowe. Firma Daimler Truck AG jest w pełni świadoma tej odpowiedzialności i bardzo poważnie traktuje ochronę Państwa prywatności podczas korzystania z naszych stron internetowych. W naszych informacjach o ochronie danych osobowych informujemy, w jaki sposób zbieramy i przetwarzamy Państwa dane osobowe, w jakich celach się to odbywa, na jakiej podstawie prawnej dane są przetwarzane i jak długo przechowujemy dane. Ponadto informujemy Państwa o przysługujących Państwu prawach i roszczeniach oraz o sposobie ich dochodzenia.

2. Cele wykorzystywania

a. Udostępnienie strony internetowej

Zasadniczo zbieramy i przetwarzamy dane osobowe odwiedzających naszą stronę internetową wyłącznie w zakresie niezbędnym do udostępnienia sprawnie działającej strony internetowej oraz naszych treści. Ponadto dane te służą nam do optymalizacji strony internetowej i zapewnienia bezpieczeństwa naszych systemów informatycznych.

b. Nawiązanie kontaktu

Jeśli przekazują nam Państwo dodatkowe dane osobowe, np. za pośrednictwem czatu, formularza kontaktowego lub komunikacji telefonicznej, wykorzystujemy te dane do celów komunikacji i zarządzania klientami w niezbędnym w danym przypadku zakresie.

c. Zawarcie lub wykonanie umowy

Jeśli przekazują nam Państwo dodatkowe dane osobowe (np. w celu wykonania i/lub zawarcia umowy itp.), wykorzystujemy Państwa dane do realizacji i rozliczenia ewentualnych transakcji biznesowych.

d. Inne możliwości wykorzystania

Jeśli wyrażą Państwo zgodę w ramach ankiety dotyczącej zadowolenia klientów, konkursu lub rejestracji na naszej stronie internetowej, wykorzystujemy Państwa dane osobowe do tego celu.
My i ewentualnie wybrane podmioty trzecie wykorzystujemy Państwa dane do wyświetlania spersonalizowanych treści lub reklam na podstawie Państwa aktywności w sieci, o ile wyrażą Państwo na to zgodę w ramach naszego systemu zarządzania zgodami. Więcej informacji oraz możliwości podejmowania decyzji jest dostępnych tutaj.

3. Pozyskiwanie i przetwarzanie danych osobowych

a. Podczas wizyty na naszej stronie internetowej nie ma obowiązku przekazywania swoich danych osobowych. Możliwe jest jednak, że niektóre treści naszej strony internetowej zależą od podania danych osobowych. Jeżeli w takich przypadkach nie chcą Państwo przekazać danych osobowych, może to spowodować, że treści nie będą wyświetlane lub będą wyświetlane tylko w ograniczonym zakresie.

b. Udostępnienie strony internetowej

Tymczasowe przechowywanie adresu IP przez system jest konieczne, aby umożliwić przesłanie strony internetowej na komputer odwiedzającego. W tym celu zanonimizowany adres IP odwiedzającego musi być przechowywany przez czas trwania sesji. Przechowywanie w plikach dziennika ma na celu zapewnienie funkcjonalności strony internetowej. Przy każdym wywołaniu naszej strony internetowej nasz system automatycznie zbiera i zapisuje w plikach dziennika informacje, które Państwa przeglądarka przesyła do nas. Zbieramy przy tym następujące dane:

  • używana przeglądarka i system operacyjny oraz ich ustawienia,
  • data i godzina wizyty,
  • status dostępu (np. czy uzyskali Państwo dostęp do strony internetowej, czy też wyświetlił się komunikat o błędzie),
  • korzystanie z funkcji strony internetowej,
  • ewentualnie wprowadzone przez Państwa wyszukiwane pojęcia,
  • częstotliwość wywoływania poszczególnych stron internetowych,
  • nazwy pobieranych plików,
  • ilość przesyłanych danych,
  • strona internetowa, z której zostali Państwo przekierowani na nasze strony internetowe, oraz strona internetowa, którą odwiedzili Państwo z poziomu naszych stron internetowych, czy to poprzez kliknięcie linków na naszych stronach internetowych, czy też wprowadzenie domeny bezpośrednio w polu wprowadzania danych w tej samej karcie (lub tym samym oknie) przeglądarki, w której otworzyli Państwo naszą stronę internetową,
  • ze względów bezpieczeństwa, w szczególności w celu zapobiegania i wykrywania ataków na nasze strony internetowe lub prób oszustwa, przechowujemy przez okres siedmiu dni Państwa adres IP i nazwę Państwa dostawcy usług internetowych.

c. Nawiązanie kontaktu

W ramach nawiązywania z nami kontaktu zbierane są dane osobowe. Informacje o tym, jakie dane są zbierane w przypadku formularza kontaktowego lub czatu, można znaleźć w odpowiednim formularzu. Dane te są przechowywane i wykorzystywane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na Państwa zapytanie lub w celu komunikacji i związanej z tym administracji technicznej.

Ponadto w ramach naszych relacji biznesowych z Państwem przetwarzamy również inne dodatkowe dane. Obejmują one w szczególności:

  • dane z komunikacji pocztowej i telefonicznej.

d. Zawarcie lub wykonanie umowy

W pierwszej kolejności zbieramy, przetwarzamy i wykorzystujemy dane, które udostępniają nam Państwo w ramach naszych relacji biznesowych (w szczególności w celu realizacji zamówień w naszym sklepie internetowym itp.). Obejmuje to w szczególności następujące dane:

  • dane podstawowe kontrahenta i/lub osoby wyznaczonej przez niego do kontaktu, w szczególności nazwisko;
  • dane podstawowe kontrahenta lub osoby wyznaczonej przez niego do kontaktu, w szczególności aktualny adres, numery telefonów i adresy e-mail;
  • dane umowy, takie jak data dostawy, zamówienia i potwierdzenia, numer zlecenia i numer konta klienta;
  • w przypadku transakcji eksportowych dane z wyciągu z rejestru handlowego oraz numer VAT UE;
  • ew. dane rachunku bankowego, takie jak IBAN i BIC.

4. Przekazywanie danych osobowych stronom trzecim; wtyczki społecznościowe; korzystanie z usług usługodawców

Jeśli stosujemy na naszych stronach internetowych tzw. „wtyczki społecznościowe” serwisów społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter, integrujemy je w następujący sposób:
Gdy odwiedzają Państwo nasze strony internetowe, wtyczki społecznościowe są domyślnie nieaktywne, tzn. nie odbywa się transfer jakichkolwiek danych do operatorów tych serwisów (społecznościowych). Jeśli chcą Państwo skorzystać z któregoś z tych serwisów, należy kliknąć odpowiednią wtyczkę społecznościową, aby ją aktywować i tym samym potwierdzić swoją zgodę na komunikację z tymi serwisami. Przyciski staną się wówczas aktywne i połączenie zostanie nawiązane. Jeśli posiadają Państwo konto użytkownika w serwisie społecznościowym i w momencie aktywacji wtyczki społecznościowej będą Państwo tam zalogowani, serwis może przyporządkować Państwa wizytę na naszych stronach internetowych do Państwa konta użytkownika. Jeśli chcą Państwo tego uniknąć, przed aktywacją wtyczki społecznościowej należy wylogować się z serwisu społecznościowego. Serwis społecznościowy nie może przyporządkować Państwa wizyty na innych stronach internetowych Daimler Truck, dopóki nie aktywują Państwo także wtyczki społecznościowej dostępnej na tych stronach. Jeśli aktywują Państwo wtyczkę społecznościową, sieć przekazuje udostępnione w ten sposób treści bezpośrednio do Państwa przeglądarki, która przekazuje je naszym stronom internetowym. W takiej sytuacji mogą mieć miejsce również transmisje danych, które są inicjowane i sterowane przez daną sieć społecznościową. W odniesieniu do połączenia z siecią społecznościową, transmisji danych między siecią a Państwa systemem oraz Państwa interakcji na tej platformie obowiązują wyłącznie zasady polityki prywatności danej sieci.
Wtyczka społecznościowa pozostaje aktywna do momentu jej dezaktywacji lub usunięcia Państwa plików cookie (patrz punkt 5.d).
Jeśli klikną Państwo link do oferty lub aktywują wtyczkę społecznościową, może okazać się, że dane osobowe są przekazywane dostawcom w krajach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, które z punktu widzenia Unii Europejskiej („UE”) nie gwarantują „należytego poziomu ochrony” przetwarzania danych osobowych, który byłby zgodny ze standardami UE. Prosimy mieć na uwadze tę okoliczność, zanim klikną Państwo link lub aktywują wtyczkę społecznościową, inicjując w ten sposób transfer Państwa danych.
W celu prowadzenia, optymalizacji i zabezpieczenia naszych stron internetowych korzystamy ponadto z usług wykwalifikowanych usługodawców (m.in. usługodawców IT, agencji marketingowych). Przekazujemy im dane osobowe tylko wtedy, gdy jest to konieczne do udostępnienia i korzystania ze stron internetowych i ich funkcji, do realizacji prawnie uzasadnionych interesów, do wypełnienia zobowiązań prawnych lub jeśli wyrazili Państwo na to zgodę. Szczegółowe informacje na temat odbiorców można znaleźć w naszym systemie zarządzania zgodami.

5. Pliki cookie

a. Podczas odwiedzania naszych stron internetowych mogą być stosowane pliki cookie. Pliki cookie to pliki tekstowe zapisywane w przeglądarce odwiedzającego stronę internetową. Gdy odwiedzający wywołuje stronę internetową, plik cookie może zostać zapisany w systemie operacyjnym odwiedzającego. Plik ten zawiera charakterystyczny ciąg znaków, który umożliwia jednoznaczną identyfikację przeglądarki przy ponownym wywołaniu strony internetowej. Z technicznego punktu widzenia są to tak zwane pliki cookie HTML oraz podobne narzędzia programowe, takie jak Web/DOM Storage czy Local Shared Objects (tak zwane „flash-cookies”), które zbiorczo określane są jako „pliki cookie”.

b. Pliki cookie to małe pliki, zapisywane w trakcie odwiedzania strony internetowej na komputerze, laptopie lub urządzeniu mobilnym. Zawarte w nich informacje pozwalają np. rozpoznać, czy pomiędzy danym urządzeniem a stronami internetowymi zostało już wcześniej nawiązane połączenie, a także uwzględnić preferowany język użytkownika lub inne ustawienia oraz zaoferować użytkownikowi określone funkcjonalności (np. sklep internetowy, konfigurator pojazdów) lub ustalić zainteresowania użytkownika na podstawie jego zachowania na stronach internetowych. Pliki cookie mogą również zawierać dane osobowe.

c. To, czy i które pliki cookie są stosowane podczas Państwa wizyty na naszych stronach internetowych, zależy od tego, z jakich części oraz funkcji naszych stron Państwo korzystają oraz od tego, czy za pośrednictwem naszego systemu zarządzania zgodami wyrażą Państwo zgodę na stosowanie plików cookie, które nie są technicznie niezbędne. Technicznie niezbędne pliki cookie to małe pliki tekstowe zapisywane przez stronę internetową w przeglądarce podczas korzystania z Internetu. Zapewniają one prawidłowe działanie strony internetowej oraz umożliwiają wyświetlanie jej przy następnej wizycie użytkownika w taki sam sposób jak za pierwszym razem. Te pliki cookie są niezbędne do działania strony internetowej i nie wymagają zgody użytkownika. Więcej informacji oraz możliwości podejmowania decyzji jest dostępnych tutaj.

d. Zwracamy uwagę, że mogą Państwo ustawić swoją przeglądarkę w taki sposób, aby byli Państwo informowani o zapisywaniu plików cookie i mogli indywidualnie decydować o ich akceptacji lub wykluczyć akceptację plików cookie w określonych przypadkach lub ogólnie. Każda przeglądarka różni się pod względem sposobu zarządzania ustawieniami plików cookie. Jest to opisane w menu pomocy każdej przeglądarki, które wyjaśnia, w jaki sposób można zmienić ustawienia plików cookie. Można je znaleźć dla odpowiednich przeglądarek pod poniższymi linkami:

e. Jeżeli nie wyrażą Państwo zgody na stosowanie plików cookie lub usuną je, może się zdarzyć, że nie wszystkie funkcje naszych stron internetowych będą dostępne lub poszczególne funkcje będą dostępne jedynie w ograniczonym zakresie.

6. Podstawy prawne przetwarzania

a. Udostępnienie strony internetowej

Podstawą prawną tymczasowego przechowywania danych w plikach dziennika jest art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. b RODO. W tym kontekście wykonujemy umowę zawartą z użytkownikiem – również w przypadku bezpłatnych ofert – dotyczącą korzystania ze strony internetowej.

Ponadto przetwarzamy dane w celu ochrony naszych prawnie uzasadnionych interesów zgodnie z art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. f RODO w celu technicznego udostępnienia Państwu strony internetowej. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest zapewnienie Państwu atrakcyjnej, funkcjonalnej technicznie, łatwej w użytkowaniu i bezpiecznej strony internetowej.

b. Nawiązanie kontaktu

Podstawą prawną przetwarzania danych jest nasz prawnie uzasadniony interes w udzieleniu odpowiedzi na Państwa zapytanie zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Jeśli Państwa kontakt ma na celu zawarcie umowy, dodatkową podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO.

c. Zawarcie lub wykonanie umowy

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w celu zawarcia lub wykonania umowy z Państwem jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO.

Jeśli przetwarzanie Państwa danych osobowych jest niezbędne do wypełnienia ciążącego na nas obowiązku prawnego (np. dotyczącego przechowywania danych), jesteśmy do tego upoważnieni zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

d. Inne możliwości wykorzystania

Ponadto przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu realizacji naszych prawnie uzasadnionych interesów oraz prawnie uzasadnionych interesów stron trzecich zgodnie z art. 6 ust.1 lit. f RODO. W szczególności dotyczy to następujących procesów przetwarzania:

  • utrzymanie sprawności naszych systemów IT,
  • marketing (bezpośredni) własnych i obcych produktów i usług (o ile nie odbywa się to za Państwa zgodą),
  • wymagana prawnie dokumentacja kontaktów biznesowych są takimi uzasadnionymi interesami.

Ponadto przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu technicznego udostępnienia Państwu naszej strony internetowej. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest zapewnienie Państwu atrakcyjnej, funkcjonalnej technicznie, łatwej w użytkowaniu i bezpiecznej strony internetowej/produktu. W ramach niezbędnego wyważenia interesów w każdym przypadku szczególnie uwzględniamy rodzaj danych osobowych, cel przetwarzania, okoliczności przetwarzania oraz Państwa interes w zachowaniu poufności danych osobowych.

7. Usuwanie Państwa danych osobowych

Państwa dane osobowe zostaną usunięte, gdy tylko przestaną być potrzebne do osiągnięcia celu, w jakim zostały zebrane.

a. Udostępnienie strony internetowej

W przypadku zbierania danych w celu udostępnienia naszej strony internetowej ma to miejsce po zakończeniu danej sesji. W przypadku zapisywania danych w plikach dziennika ma to miejsce najpóźniej po siedmiu dniach.

b. Nawiązanie kontaktu

Państwa dane zostaną usunięte po zakończeniu przetwarzania Państwa zapytania. Ma to miejsce, gdy z okoliczności wynika, że dana kwestia została ostatecznie wyjaśniona i pod warunkiem, że nie istnieją obowiązki prawne w zakresie przechowywania danych, które uniemożliwiają ich usunięcie.

c. Zawarcie lub wykonanie umowy

Przetwarzamy i przechowujemy Państwa dane osobowe tylko tak długo, jak jest to konieczne do wypełnienia zobowiązań umownych lub prawnych, zwykle od 6 do 10 lat (zgodnie z niemieckim kodeksem handlowym (HGB) i niemieckim kodeksem podatkowym (AO)).

d. Zgoda

Wyrażoną zgodę na przetwarzanie danych osobowych mogą Państwo cofnąć w każdej chwili – bezpłatnie i ze skutkiem na przyszłość. Prosimy pamiętać, że wycofanie zgody ma skutek dopiero na przyszłość. Nie dotyczy ono procesów przetwarzania, które miały miejsce przed wycofaniem zgody. Wycofanie zgody może spowodować, że bez przetwarzania odpowiednich danych nie będziemy mogli w całości lub częściowo świadczyć naszych usług i w związku z tym będziemy zmuszeni do rozwiązania istniejącej umowy.

e. Inne możliwości wykorzystania

Po upływie tego czasu przechowywanie danych będzie miało miejsce tylko w zakresie wymaganym przez prawo, rozporządzenia lub przepisy prawne, którym podlegamy w UE lub w krajach trzecich, o ile w każdym przypadku zapewniony zostanie odpowiedni poziom ochrony danych. Jeżeli w indywidualnych przypadkach usunięcie danych osobowych nie będzie możliwe, odpowiednie dane osobowe zostaną oznaczone w celu ograniczenia ich dalszego przetwarzania.

8. Prawa osób, których dotyczą dane

a. Jako osoba, której dotyczą dane, przysługuje Państwu prawo dostępu (art. 15 RODO), prawo do sprostowania (art. 16 RODO), prawo do usunięcia danych (art. 17 RODO), prawo do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO) oraz prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO).

b. Jeśli wyrazili Państwo zgodę na przetwarzanie przez nas Państwa danych osobowych, przysługuje Państwu prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie bez podania przyczyny. Cofnięcie zgody nie narusza legalności przetwarzania Państwa danych osobowych do momentu cofnięcia zgody. Nie narusza to również dalszego przetwarzania tych danych na podstawie innej podstawy prawnej i w celach opartych na tej podstawie prawnej.

c. Prawo do sprzeciwu

Mają Państwo prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących Państwa danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (przetwarzanie danych na podstawie wyważenia interesów). Jeśli wniosą Państwo sprzeciw, będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe tylko wówczas, gdy będziemy w stanie wykazać istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Państwa interesów, praw i wolności, bądź jeśli przetwarzanie będzie służyło ustaleniu, dochodzeniu lub obronie roszczeń prawnych. Jeśli przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów na podstawie wyważenia interesów, mają Państwo ponadto prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych w dowolnym momencie bez podawania przyczyny.

d. Ze swoich praw mogą Państwo skorzystać, przesyłając wiadomość na następujący adres kontaktowy: contact@daimlertruck.com

e. Jeśli Państwa zdaniem przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy ustawowe, przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do stosownego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych (art. 77 RODO).

Właściwym organem nadzorczym jest inspektor ochrony danych i wolności informacji kraju związkowego Badenia-Wirtembergia.

9. Newsletter

Nasza strona internetowa nie korzysta z newslettera.

10. Przekazywanie danych do państw trzecich

W celu konserwacji i wsparcia systemów informatycznych przekazujemy dane również usługodawcom spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) lub udzielamy im dostępu do danych. Ponieważ kraje spoza EOG z reguły nie mają poziomu ochrony danych zgodnego ze standardami UE, poprzez zawarcie odpowiednich umów zapewniamy, że usługodawcy podejmują środki w celu zapewnienia ochrony danych odpowiadającej poziomowi ochrony danych w UE/EOG. Informacje na ten temat można uzyskać za pośrednictwem podanych danych kontaktowych. Przedsiębiorstwa koncernu Daimler Truck są ponadto zobowiązane do przestrzegania rygorystycznych wytycznych koncernu Daimler Truck w zakresie ochrony danych.
Następujące kraje (link do listy) z perspektywy prawodawstwa UE zapewniają odpowiedni stopień ochrony przetwarzania danych osobowych, odpowiadający standardom UE (tzw. decyzja stwierdzająca odpowiedni stopień ochrony). Z odbiorcami w innych krajach uzgadniamy stosowanie standardowych klauzul umownych UE lub wiążących reguł korporacyjnych w celu zapewnienia „odpowiedniego poziomu ochrony” zgodnie z wymogami prawnymi.

 

Stan: lipiec 2024